Duodecim Mods + Skin Swaps
Δευ Δεκ 08, 2014 3:12 pm
Για όσους ακόμα γουστάρουν το κλασσικό παιχνιδάκι, οι moders συνεχίζουν ακάθεκτοι να μας φέρνουν καλούδια όποτε μπορούν. Κυρίως από το Dissidia Forum θα τα βρείτε, αλλά ιδού και μερικά βιντεάκια για να δείτε τι παίζει τον τελευταία καιρό.
- Σπόιλερ:
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Δευ Δεκ 08, 2014 7:02 pm
από που τα κατεβάζεις και πως τα βάζεις τα mods? Υπάρχει κανένας ranger/rider ή ο Garo ή κάτι από Dark Souls?
- ΕπισκέπτηςΕπισκέπτης
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Δευ Δεκ 08, 2014 8:21 pm
Το έχω δει και εγώ, από ανιμε υπάρχει πολύ πράγμα είχα καταφέρει να τα κατεβάσω άλλα κόλλησα στο πως να τα βάλω
Για toku δεν νομίζω να υπάρχει δυστυχώς αλλά δεν είμαι και σίγουρος
Για toku δεν νομίζω να υπάρχει δυστυχώς αλλά δεν είμαι και σίγουρος
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Δευ Δεκ 08, 2014 10:59 pm
Δεν τα έχω κατεβάσει δυστυχώς Τζιμ, αλλά είχα δεί κάτι links να περιφέρονται στο Dissidiaforums όταν είχα πάει εκεί για λίγο καιρό. Νομίζω ακόμα πρέπει να υπάρχουν, αλλά συνήθως θα τα βρείς σε βίντεο του youtube μιας και δεν τα πιάνει κανείς εκεί πέρα.
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Τρι Δεκ 09, 2014 12:38 pm
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] (στα βίντεο του φαίνεται να έχει τα λινκ)
αναμένονται και άλλα :
αναμένονται και άλλα :
- Σπόιλερ:
osdanova;484524 έγραψε:Easy MDS tutorial!
- Σπόιλερ:
Set up!Normal editing:
- Σπόιλερ:
In this tutorial I'll be using Notepad++, a file editor which is really usefull and free!
So, to make it easier you should know:
-Shift + click selects from what you had selected to what you have clicked, give it a try.
-In Notepad++ Ctrl+f opens the searcher.
-In Notepad++ when you have multiple files you can right click a file and "Move to other view".-The structure of this kind of files works as follows:
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Now, you should know the structure of these MDS files:
- Σπόιλερ:
House {
Room1{
Chair
}
Room2{
Table
}
}
So house is the container of 2 rooms, also this rooms contain some things.
- Σπόιλερ:
-Model "_000A": This contains the animation data.
-Model "model-0": Your character's normal model.
-Model "model-0-0000": Your character's ex-mode model.
There are exceptions:-Model "_000A":
- Σπόιλερ:
-O.Knight:
Model "model-0-0000": Ninja model.
Model "model-0-0001": Wizard model.
-Cecil:
Model "model-0": Paladin model.
Model "model-0-0000": Dark Knight model.
-The following characters don't have ex-mode model cause the only part they change is the weapon:
Bartz, Cloud, Tifa, Squall, Tidus, Yuna, Prishe, Vaan & Lightning.-Model "model-0/0-0000":
- Σπόιλερ:
This part is divided into several motions, which are the animations of your character.
- Σπόιλερ:
This part is divided by a "trans_include" bone, above it there's the character original bones data, below it there's the model meshes data.Ex-mode:
- Σπόιλερ:
Okay, I'll divide this into easy steps:
1-Replacing model data 1:2-Replacing model data 2:
- Σπόιλερ:
Open your 2 MDS files.
I'll call original MDS to the original character's MDS and model MDS to the new model MDS.
Go to your original MDS and open the searcher, find the model-0.
Your model MDS should be already in model-0 since it has no animations.You must copy everything above that from your original MDS to your model MDS, including the trans_include bone.
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
(Use alt+click or you're crazy)
Once you've copied the data, you can close the original MDS.3-WepX Bones:
- Σπόιλερ:
Open the searcher, go to replace tab, and search Rootnode and replace all with root.Once that is done, go to the model _000A again, and search the p_XXXYYY bone, you must delete the BlendBones, BlendOffset & Drawpart if it has them, so you leave ParentBone and Translate.
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Now search the WepX bones and repeat.
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Go to model-0 and make the same thing with P_XXXYYY, I'll talk about model-0's Wep bones now.
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]4-Textures:
- Σπόιλερ:
This bones have the data of your character's weapons.
If you want the weapon to be always in the charcter's hand make the same thing we did with the P_XXXYYY.
If you want the weapons to be animated (You should) just check the WepX bone's Blendbone.
For example, Tidus has Wep0, which uses the bones r_wep & r_wep2 and Wep1, which uses r_wep.
What does this mean? if you look in Milkshape which bone r_wep2 is, you'll realize that it's his weapon's ribbon (That thing that is hanging), so that has to be the normal weapon and Wep1 has to be the ex-mode weapon.
Once you know which bone use X wepX bone, go to trans_include, search below it the meshX that uses that/those bones and copy it's Blendoffsets and Drawparts, which you'll replace in the Wepx.Once your WepX bones have the MeshX bones' data, delete the MeshX bones that you've used.
- Σπόιλερ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Light's WepX bones
- Σπόιλερ:
Lightning's weapon works kinda different, here's the list of her WepX bones:
Wep0: Sword
Wep1: Gun
Wep2: Change between Sword & Gun
Wep3: Right Odin's sword
Wep4: Left Odin's sword
Wep5: Double Odin's sword
Wep6: Ex-mode gun
Wep7: Ex-mode sword
Wep8: Change between Ex-mode Sword & Ex-mode Gun
Thx to agl for helping me ^^5-You've finished your MDS! Continue Zerox' tutorial
- Σπόιλερ:
Go to the bottom of the model MDS file, you'll see the textures data, go up and find the materials, change their data to:
Diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
Specular 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 80.000000
Ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
That will make your model show the textures correctly, you can play with that data but I don't know how it works, I'm bad at textures xD[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
- Σπόιλερ:
You could've thought: "This will be harder", not at all.
To make the ex-mode you need 2 models, the normal mode and the ex-mode models.
Follow the previous steps with the normal one, once you finish it go to the bottom of the MDS, make a new line, go to your ex-mode MDS and copy the whole model-0 (Which is the whole file), go back to the normal MDS and copy it at the end of it.
Now just change model-0 to model-0-0000 and make what we did in the model-0 editing:
Replace from the start of the model to trans_include, replace the rootnodes, delete the extra data in the p_XXXYYY and WepX bones, modify the WepX/MeshX bones if needed and edit the materials.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
- CostascssΣυντονιστής
Αριθμός μηνυμάτων : 3818
Ημερομηνία εγγραφής : 28/09/2010
Ηλικία : 32
Τόπος : Αθήνα
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Δευ Ιαν 19, 2015 4:30 pm
Τώρα είδα αυτό το θέμα. Έχω ασχοληθεί με το θέμα γιατί μου αρέσουν αυτά τα mods, δίνουν άλλον αέρα στο gameplay. Υπάρχουν παραπολλά ωραία mods και κάποια είναι παρά πολύ πετυχημένα (πχ zack (cloud) και Rikku (Prishe)) αλλά δυστυχώς δεν μπορείς να βάλεις πολλά πράγματα μέσα γιατί πέφτει το ένα πάνω στο άλλο και τρώνε χορό.
Αυτό που με έχει πωρώσει πολύ στο game ξανά είναι η προσθήκη μουσικής (νομίζω ότι το έκανα από το site στο πρώτο link του Red). Έχω βάλει τραγούδια του Crisis core, FFX-2, FFXII-2 και άλλα, ταιριάζουν πολύ στο Dissidia.
Αυτό που με έχει πωρώσει πολύ στο game ξανά είναι η προσθήκη μουσικής (νομίζω ότι το έκανα από το site στο πρώτο link του Red). Έχω βάλει τραγούδια του Crisis core, FFX-2, FFXII-2 και άλλα, ταιριάζουν πολύ στο Dissidia.
- ΕπισκέπτηςΕπισκέπτης
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Παρ Ιαν 23, 2015 9:54 pm
^Πώς τα βάζεις τα τραγούδια; Θέλει κάποιο κόλπο ή από τις ρυθμίσεις όπως πολλά αλλα παιχνίδια;
- CostascssΣυντονιστής
Αριθμός μηνυμάτων : 3818
Ημερομηνία εγγραφής : 28/09/2010
Ηλικία : 32
Τόπος : Αθήνα
Απ: Duodecim Mods + Skin Swaps
Παρ Ιαν 23, 2015 10:18 pm
Πρέπει να τα κατεβάσεις από κάποιο site (πχ. [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]) και να τα βάλεις όλα στο mod φάκελο του DFF που δεν θυμάμαι πως λέγεται, μαζί με τα υπόλοιπα mods.
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης