Breath of Fire Review
Δευ Δεκ 09, 2013 3:56 am
Breath of Fire / Breath of Fire : Ryu no Senshi
Κονσόλα : SNES(Super Famicom),Game Boy Advance
Εκδότης : Squaresoft[Square Enix] (SNES) / Capcom (Game Boy Advance)
Κατασκευαστής : Capcom
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Υπόθεση : 6 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Από τα αρχαία χρόνια,μια θεά ονόματι Myria χώρισε την φατριά των Δράκων,ανθρώπων που είχαν την δύναμη να μεταμορφώνονται σε διάφορα είδη δράκων,σε Light Dragons και Dark Dragons με την υπόσχεση πραγματοποίησης μιας ευχής. Μετά από αιματηρές μάχες,οι Dark Dragons νικήσαν και κατέστρεψαν το χωρίο των Light Dragons. Ένας νεαρός,ονόματι Ryu(που σημαίνει Δράκος στα Ιαπωνικά... ) από το χωρίο είδε την εκλεκτή του πεπρωμένου να πεθαίνει μπροστά του...δεν βοηθάει που η εκλεκτή ήταν η μεγάλη του αδερφή Sara,που τον ανέθρεψε από τότε που πεθάναν οι γονείς τους. Ο Ryu μόλις συνέρχεται από το όλο μακελιό ανακαλύπτει ότι τώρα πια αυτός είναι ο εκλεκτός,λόγω ενός σημαδιού στου μετώπου του που μοιάζει με δράκο και πάει να μαζέψει πολεμιστές για να σταματήσουν την Myria και να πάρει εκδίκηση.
Η ιστορία είναι κλασσική και κλισέ,αλλά θα έλεγε κανείς ψέματα αν δεν το επέτρεπε μιας και είναι από τα παιχνίδια-αρχέτυπα για τα J-RPG. Έχεις τον υποτιθέμενο ήρωα της δικαιοσύνης και του πεπρωμένου,μέσα στον μεσαίωνα,να πασχίζει να βρεί τους πολεμιστές και συμμαχητές της μοίρας για να τον βοηθήσουν σε μια αιματηρή μάχη εναντίον στο κακό το ίδιο και τους θεούς του σύμπαντος...αλλά με δράκους. Με τον πρωταγωνιστή να είναι άνθρωπος με την δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε πολλά είδη δράκων. Σε αυτό το σημείο οι περισσότεροι θα λέγαμε απλά : "Άψογα,μάγκες η υπόθεση είναι τέλεια" αλλά κάτι τους σταματάει. Και αυτό είναι η εξέλιξη των χαρακτήρων...κάτι ανύπαρκτο εδώ πέρα. Και δεν μιλάω απλά για κακούς και για NPCS,αλλά και για τους ήρωες του ίδιους. Και πές,πάει στο καλό ο τάδε μυστικός χαρακτήρας που παίρνει ο παίχτης στο τέλος και είναι εντελώς σπασμένος αλλά για τους υπόλοιπους ποιά είναι η δικαιολογία; Ακόμα και οι χαρακτήρες που είναι αρχέτυπα χρειάζονται μια κάποια εξέλιξη και μετουσίωση χαρακτήρα,αλλά εδώ η Capcom το άφησε να πάει περίπατο για κάποιο λόγο.
Gameplay : 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Το παιχνίδι παίζει σαν το βασικό Turn Based RPG πριν από το Final Fantasy VII. Δηλαδή,κάθε χαρακτήρας έχει ένα και μόνο ρόλο με σχεδόν προκαθορισμένα στατιστικά που τον λοκάρουν σε έναν συγκεκριμένο ρόλο(tank,fighter,speed warrior,healer etc),με συγκεκριμένες επιθέσεις,που μόνο ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να μάθει,με εξοπλισμό που μόνο ο κάθε χαρακτήρας επιτρέπεται να έχει. Κάθε στατιστικό επηρεάζει διαφορετικές παραμέτρους των χαρακτήρων. Για παράδειγμα,η ταχύτητα επηρεάζει το ποιός χαρακτήρας θα έχει σειρά κάθε γύρο στην μάχη. Επίσης μπορούν αν υπάρξουν μέχρι τέσσερις χαρακτήρες μέσα στην μάχη σε διάφορες θέσεις...δηλαδή μπρος και πίσω,για μέγιστη επίθεση και μικρή άμυνα ή για μιρκή επίθεση και μεγάλη άμυνα αντίστοιχα.
Όλα καλά και ωραία,αρχετυπικά πράγματα,αλλά εδώ υπάρχει το breakthrough που κάνει η Capcom : μέσα σε αυτό το σχετικά απλό RPG,ο πρωταγωνιστής έχει την δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε δράκους...με διαφορετικές επιθέσεις,μαγείες και στατιστικά. Αυτό ήταν κάτι δραστικά διαφορετικό με οτιδήποτε άλλο είχε υπάρξει εκείνη την εποχή και το γεγονός ότι αυτές οι μεταμορφώσεις μπορούσαν να αποκτηθούν ανεξαρτήτου επιπέδου,αλλά βάσει εξερεύνησης του κόσμου και της ιστορίας τις κάνει όλο και πιο πολύτιμες.
Γραφικά : 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Οι εικονογραφήσεις είναι άριστες,τόσο τότε όσο και τώρα με ωραίες μάνγκα / άνιμε λεπτομέριες και ήταν από τις πρώτες σειρές RPG που το έκαναν αυτό. Τα τοπία και πιο συγκεκριμένα,οι πόλεις και τα μπουντρούμια,κάστρα και άλλα οχυρά είναι αρχετυπικά σχεδιασμένα,αλλά έχουν καλή λεπτομέρια. Ακόμα και τα μοντέλα των κύριων χαρακτήρων και κακών στο πεδίο έχουν αρκετή λεπτομέρια σε σχέση με τα άλλα και μέσα στην μάχη αυτές οι λεπτομέριες φαίνονται όλο και πιο πολύ,ιδίως όταν μπαίνουν και οι εικονογραφήσεις καμιά φορά και μπορεί να τα συγκρίνει ο παίχτης με το μοντέλο εκείνη την ώρα.
Ήχος : 8 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ο ήχος είναι άριστος και το μουσικό σκόρ...είναι αρκετά RPG. Έχει ορχηστρικά,επικά κομμάτια με κάθε μέρος,γεγονός,μάχη,χαρακτήρα και αρχηγό να έχει το δικό του κομμάτι / μουσικό θέμα. Τυπικό για την εποχή αλλά έτσι ήταν όλα.
Τελική βαθμολογία : 28 / 40 = 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Τελευταία λόγια :
+Αρχετυπικός σχεδιασμός αλλά είναι από αυτά τα πρώτα παιχνίδια
+Οι μεταμορφώσεις σε δράκους
+Βασικό και απλό σύστημα μάχης RPG
+Τυπικοί χαρακτήρες με τυπικούς ρόλους για εύκολη χρήση
+Άριστα σχεδιασμένα μοντέλα και τοπία με εξαίρετες εικονογραφήσεις
-Δεν υπάρχουν εξελίξεις χαρακτήρων
-Ενώ το παιχνίδι μπορεί να είναι δύσκολο,μπορεί να σπάσει αυτή δυσκολία σε κάποια σημεία
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς και ένα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη των J-RPG,ένα παιχνίδι με τον πρωταγωνιστή να μεταμορφώνεται σε δράκους. Τυπικό,ασφαλές με ένα απλό breakthrough στον τρόπο παιχνιδιού.
Κονσόλα : SNES(Super Famicom),Game Boy Advance
Εκδότης : Squaresoft[Square Enix] (SNES) / Capcom (Game Boy Advance)
Κατασκευαστής : Capcom
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Υπόθεση : 6 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Από τα αρχαία χρόνια,μια θεά ονόματι Myria χώρισε την φατριά των Δράκων,ανθρώπων που είχαν την δύναμη να μεταμορφώνονται σε διάφορα είδη δράκων,σε Light Dragons και Dark Dragons με την υπόσχεση πραγματοποίησης μιας ευχής. Μετά από αιματηρές μάχες,οι Dark Dragons νικήσαν και κατέστρεψαν το χωρίο των Light Dragons. Ένας νεαρός,ονόματι Ryu(που σημαίνει Δράκος στα Ιαπωνικά... ) από το χωρίο είδε την εκλεκτή του πεπρωμένου να πεθαίνει μπροστά του...δεν βοηθάει που η εκλεκτή ήταν η μεγάλη του αδερφή Sara,που τον ανέθρεψε από τότε που πεθάναν οι γονείς τους. Ο Ryu μόλις συνέρχεται από το όλο μακελιό ανακαλύπτει ότι τώρα πια αυτός είναι ο εκλεκτός,λόγω ενός σημαδιού στου μετώπου του που μοιάζει με δράκο και πάει να μαζέψει πολεμιστές για να σταματήσουν την Myria και να πάρει εκδίκηση.
Η ιστορία είναι κλασσική και κλισέ,αλλά θα έλεγε κανείς ψέματα αν δεν το επέτρεπε μιας και είναι από τα παιχνίδια-αρχέτυπα για τα J-RPG. Έχεις τον υποτιθέμενο ήρωα της δικαιοσύνης και του πεπρωμένου,μέσα στον μεσαίωνα,να πασχίζει να βρεί τους πολεμιστές και συμμαχητές της μοίρας για να τον βοηθήσουν σε μια αιματηρή μάχη εναντίον στο κακό το ίδιο και τους θεούς του σύμπαντος...αλλά με δράκους. Με τον πρωταγωνιστή να είναι άνθρωπος με την δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε πολλά είδη δράκων. Σε αυτό το σημείο οι περισσότεροι θα λέγαμε απλά : "Άψογα,μάγκες η υπόθεση είναι τέλεια" αλλά κάτι τους σταματάει. Και αυτό είναι η εξέλιξη των χαρακτήρων...κάτι ανύπαρκτο εδώ πέρα. Και δεν μιλάω απλά για κακούς και για NPCS,αλλά και για τους ήρωες του ίδιους. Και πές,πάει στο καλό ο τάδε μυστικός χαρακτήρας που παίρνει ο παίχτης στο τέλος και είναι εντελώς σπασμένος αλλά για τους υπόλοιπους ποιά είναι η δικαιολογία; Ακόμα και οι χαρακτήρες που είναι αρχέτυπα χρειάζονται μια κάποια εξέλιξη και μετουσίωση χαρακτήρα,αλλά εδώ η Capcom το άφησε να πάει περίπατο για κάποιο λόγο.
Gameplay : 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Το παιχνίδι παίζει σαν το βασικό Turn Based RPG πριν από το Final Fantasy VII. Δηλαδή,κάθε χαρακτήρας έχει ένα και μόνο ρόλο με σχεδόν προκαθορισμένα στατιστικά που τον λοκάρουν σε έναν συγκεκριμένο ρόλο(tank,fighter,speed warrior,healer etc),με συγκεκριμένες επιθέσεις,που μόνο ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να μάθει,με εξοπλισμό που μόνο ο κάθε χαρακτήρας επιτρέπεται να έχει. Κάθε στατιστικό επηρεάζει διαφορετικές παραμέτρους των χαρακτήρων. Για παράδειγμα,η ταχύτητα επηρεάζει το ποιός χαρακτήρας θα έχει σειρά κάθε γύρο στην μάχη. Επίσης μπορούν αν υπάρξουν μέχρι τέσσερις χαρακτήρες μέσα στην μάχη σε διάφορες θέσεις...δηλαδή μπρος και πίσω,για μέγιστη επίθεση και μικρή άμυνα ή για μιρκή επίθεση και μεγάλη άμυνα αντίστοιχα.
Όλα καλά και ωραία,αρχετυπικά πράγματα,αλλά εδώ υπάρχει το breakthrough που κάνει η Capcom : μέσα σε αυτό το σχετικά απλό RPG,ο πρωταγωνιστής έχει την δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε δράκους...με διαφορετικές επιθέσεις,μαγείες και στατιστικά. Αυτό ήταν κάτι δραστικά διαφορετικό με οτιδήποτε άλλο είχε υπάρξει εκείνη την εποχή και το γεγονός ότι αυτές οι μεταμορφώσεις μπορούσαν να αποκτηθούν ανεξαρτήτου επιπέδου,αλλά βάσει εξερεύνησης του κόσμου και της ιστορίας τις κάνει όλο και πιο πολύτιμες.
Γραφικά : 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Οι εικονογραφήσεις είναι άριστες,τόσο τότε όσο και τώρα με ωραίες μάνγκα / άνιμε λεπτομέριες και ήταν από τις πρώτες σειρές RPG που το έκαναν αυτό. Τα τοπία και πιο συγκεκριμένα,οι πόλεις και τα μπουντρούμια,κάστρα και άλλα οχυρά είναι αρχετυπικά σχεδιασμένα,αλλά έχουν καλή λεπτομέρια. Ακόμα και τα μοντέλα των κύριων χαρακτήρων και κακών στο πεδίο έχουν αρκετή λεπτομέρια σε σχέση με τα άλλα και μέσα στην μάχη αυτές οι λεπτομέριες φαίνονται όλο και πιο πολύ,ιδίως όταν μπαίνουν και οι εικονογραφήσεις καμιά φορά και μπορεί να τα συγκρίνει ο παίχτης με το μοντέλο εκείνη την ώρα.
Ήχος : 8 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ο ήχος είναι άριστος και το μουσικό σκόρ...είναι αρκετά RPG. Έχει ορχηστρικά,επικά κομμάτια με κάθε μέρος,γεγονός,μάχη,χαρακτήρα και αρχηγό να έχει το δικό του κομμάτι / μουσικό θέμα. Τυπικό για την εποχή αλλά έτσι ήταν όλα.
Τελική βαθμολογία : 28 / 40 = 7 / 10
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Τελευταία λόγια :
+Αρχετυπικός σχεδιασμός αλλά είναι από αυτά τα πρώτα παιχνίδια
+Οι μεταμορφώσεις σε δράκους
+Βασικό και απλό σύστημα μάχης RPG
+Τυπικοί χαρακτήρες με τυπικούς ρόλους για εύκολη χρήση
+Άριστα σχεδιασμένα μοντέλα και τοπία με εξαίρετες εικονογραφήσεις
-Δεν υπάρχουν εξελίξεις χαρακτήρων
-Ενώ το παιχνίδι μπορεί να είναι δύσκολο,μπορεί να σπάσει αυτή δυσκολία σε κάποια σημεία
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς και ένα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη των J-RPG,ένα παιχνίδι με τον πρωταγωνιστή να μεταμορφώνεται σε δράκους. Τυπικό,ασφαλές με ένα απλό breakthrough στον τρόπο παιχνιδιού.
Απ: Breath of Fire Review
Δευ Δεκ 09, 2013 12:55 pm
εξαιρετικό review με πώρωσες. Πρέπει να παίξω κανένα παιχνίδι αυτής της σειράς επιτέλους. Είχα πιάσει λίγο του psp μια περίοδο
Απ: Breath of Fire Review
Δευ Δεκ 09, 2013 2:43 pm
Thanks Jim.Δεν κατάφερα να πιάσω στα χέρια μου το 3 ποτέ,αλλά θα ήθελα πάντα να δώ τι παίζει,κυρίως επειδή ακούω ότι μπορεί κανείς να σπάσει εντελώς το παιχνίδι εκεί πέρα.Από την άλλη,κάθησα και έπαιξα σαν το βλαμμένο το 4 και το 5...καιρός να το διορθώσω.
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης